wakker wekker.JPG

Problemen met slapen?

  • ben je overdag moe, en verlang je naar je bed, maar 's avonds en 's nachts lig je klaarwakker? 

  • word je geplaagd door angstige gedachten die je 's nachts wakker houden

  • pieker je over wat er die dag is gebeurd of wat er morgen kan gebeuren?

  • heb je al van alles geprobeerd om je slaap te verbeteren - medicatie, slaapmiddelen, thee, oogmaskers, misschien zelfs een andere matras - maar niets heeft nog gewerkt?

Je bent niet de enige. Soms kun je een korte periode slechter slapen, een deel van de mensen slaapt chronisch slecht (insomnia) Slaap is een periode van rust die we nodig hebben om zowel lichamelijk als geestelijk te herstellen.

 

Wanneer je niet voldoende slaapt merk je dat je vermoeid bent overdag, sneller geprikkeld of emotioneel, je kunt je slecht concentreren of je zelfs uitgeput voelen. Ook kan angst en spanning ontstaan doordat je niet slaapt, hetgeen weer zorgt dat je slechter gaat slapen. Langdurig slecht slapen kan leiden tot lichamelijke en geestelijke klachten.​

 

Slecht slapen kan op verschillende manieren tot uiting komen:

 

  • Slecht slapen ’s nachts: je ervaart problemen met inslapen, doorslapen en/of te vroeg wakker worden. Piekeren, stress, angst kunnen het slapen bemoeilijken. Soms spelen daarbij verkeerde slaapgewoonten een rol. Ook kunnen er lichamelijke neurologische stoornissen in het spel zijn, bijvoorbeeld ademhalingsstoornissen tijdens de slaap (slaapapneu) en het syndroom van rusteloze benen.

  • Slaperigheid overdag: je hebt overdag last van vergrote slaperigheid en vermoeidheid. Dat kan een gevolg zijn van een ademhalingsstoornis tijdens de slaap (slaap-apneu) Ook kan dit het gevolg zijn van een slechte nachtelijke slaap, door lichamelijke klachten, door een onregelmatig levenspatroon of door het gebruik van bepaalde medicijnen en/of genotsmiddelen. Zeldzaam is de aandoening narcolepsie, hierbij val je op willekeurige momenten in slaap zonder dat je bij machte zijn dat tegen te gaan.

  • Verstoord slaap-waakritme: onze hersenen regelen het slaap-waakritme. De 'biologische klok' is bij ieder mens anders ingesteld. Via de ogen reageert het regulatiecentrum in de hersenen op veranderingen in de lichtintensiteit van de buitenwereld die van invloed zijn op het tijdstip van inslapen en wakker worden. De biologische klok kan ontregeld worden, bijvoorbeeld door lang uitslapen op vrije dagen, vliegreizen of door het werken in ploegendienst. Bij sommige mensen wijkt die biologische klok van nature af van het maatschappelijke ritme. Dit kan hun functioneren ernstig belemmeren.

  • Ongewenste gedragingen ’s nachts: hierbij kan gedacht worden aan slaapwandelen, angstaanvallen, bedplassen en tandenknarsen.  

Slapen was nog nooit zo gemakkelijk 

Hypnotherapie kan je helpen om je diep te laten ontspannen en je natuurlijk slaapproces te herstellen. Spanning en angst verminderen, je ontwikkelt weer vertrouwen in je eigen vaardigheid om te kunnen slapen.

Elke dag staat een sessie voor je klaar, het enige wat je hoeft te doen is lekker gaan liggen en luisteren. Door het volgen van mijn stem kun je heerlijk diep ontspannen en de dingen die ik vertel kun je je makkelijk voorstellen.

Je bent een beetje tussen slapen/waken in, vergelijkbaar met dagdromen of meditatie. 

In deze diep ontspannen staat kun je makkelijk dingen leren en de veranderingen maken die jij graag wilt maken: heerlijk slapen en vol energie wakker worden. 

slapen III.jpg

Hoe werkt het programma?

Hypnose sessies

Slaapgewoonten

Tips en oefeningen

Luister elke avond één van de rustgevende sessies. Naast een diepe ontspanning bevatten ze ook suggesties en visualisaties die je helpen om snel in slaap te vallen en goed door te slapen.

Leer gezonde slaapgewoonten voor een diepe, rustgevende slaap.  Weet wat je kun doen om je lichaam en geest voor te bereiden op slapen. En hoe je uit de vicieuze cirkel van niet slapen kunt komen. 

Leer strategieën voor ontspanning en een betere slaap. Ontdek hoe je je eetpatroon kunt aanpassen om je slaap te veranderen. En nog veel meer...

slapen.jpg

Slaap programma

12 weken programma - slaapgerichte hypnotherapie

Dit programma biedt jou alles wat je nodig hebt om je nachtrust en slapen te verbeteren in slechts 20 minuten per dag.​

  • je kunt direct starten

  • comfortabel vanuit je eigen huis

  • 24/7 toegang tot alle sessies, oefeningen, informatie en tips 

  • geen bijwerkingen, dieet, of beperkingen 

  • vergoeding van je zorgverzekering*

Betaal in 3 termijnen van € 49,- 

Na invullen van je gegevens en eerste termijnbetaling ontvang je direct toegang tot het programma.

We laten je dan een intake formulier invullen, een scorelijst, en plannen een videoconsult of belafspraak in. 

Meer informatie over de opbouw van het programma vind je hier.